Kaj se zgodi, če en mesec delaš plank?
1841
1841

Ko pomislimo na utrjevanje telesa, vsak najprej pomisli na trpljenje in nesrečo. Za zdrav način življenja pa ni treba trpeti: za boljše počutje je dovolj že nekaj sekund ali minut plankanja vsak dan.


'Plankanje' je ena najučinkovitejših in tudi najtežjih oblik vadbe za okrepitev jedra telesa. Tistim, ki je še nikoli niso preizkusili, se na prvi pogled morda zdi enostavna in jo zaradi tega kar preskočijo, a dejstvo je, da gre za vadbo, s pomočjo katere se boste ob pravilnem izvajanju znebile maščobnih obročkov okoli pasu in tako imenovanih ljubezenskih ročajev ter izklesale mišice na ramenih, rokah, zadnjici in nogah.

Kakšen vpliv ima redno plankanje na telo?

1. OKREPI SE JEDRO TELESA

Ena od top prednosti rednega izvajanja planka je zagotovo okrepitev trebušnih mišic in na splošno osrednjega dela telesa. Gre namreč za vajo, pri kateri se aktivirajo vse trebušne mišice, ki niso le ključnega pomena za obseg trebuha, ampak v povezavi z ostalimi mišicami skrbijo za moč pri dvigovanju, obračanju telesa, sklanjanju itd.

2. OKREPI SE HRBET

Medtem ko z nekaterimi vajami lahko poškodujemo hrbtenico, je plank vaja, s pomočjo katere okrepimo hrbtne mišice, ki obdajajo hrbtenico, kar je zlasti priporočljivo, če vas pogosto boli hrbet. Bolečine v križu so namreč zelo pogosto prisotne zaradi slabe mišične podpore. V primeru težav s hrbtom se je pred tem dobro posvetovati tudi z osebnim zdravnikom.

Rezultat iskanja slik za PLANKINGFoto: Pixabay.

3. IZBOLJŠA SE FLEKSIBILNOST

Dobra fleksibilnost olajša marsikatero situacijo v življenju in da bi jo izboljšali, strokovnjaki priporočajo izvajanje planka. S tem, ko boste krepili trebušne mišice, se bodo aktivirale tudi mišice ramenskega obroča, raztegnili boste mišice okoli ključnice in lopatic, ob pravilnem izvajanju vaje pa delujejo tudi mišice tetive.

4. DRŽA JE BOLJ POKONČNA

S tem, ko boste okrepili trebušne mišice, se bo izboljšala tudi vaša drža, ki bo pokončnejša in pravilnejša. Med plankom se namreč aktivirajo tudi stranske mišice, ki pomagajo držati ravnovesje.

5. BOLJ ZDRAVI SKLEPI IN KOSTI

Fizična aktivnost ni pomembna le zaradi zdravja in čvrstih mišic, ampak tudi za zdrave in močne kosti in sklepe. In ena izmed najboljših vaj za to je plank. Pri izvajanju vaje namreč obtežimo kosti, s tem pa jih krepimo, kar pripomore k preventivni zaščiti pred osteoporozo.

ZATO HITRO OBLECI ŠPORTNA OBLAČILA IN SE DRŽI ENOMESEČNEGA IZZIVA PLANKANJA!

Foto: Brightside.

1841