Influencerji zapuščajo popolnost: Je konec estetike Instagram feedov?
765
765

Instagram je v zadnjih letih narasel na več kot milijardo mesečnih uporabnikov in v tem času dosegel točno določen videz, ki so ga želeli posnemati skoraj vsi: svetle stene, kava s spenjenim mlekom, nalitim v lepem vzorcu, toast z avokadom. Vse fotografije so bile pred objavo strogo obdelane, izboljšane barve, previdno načrtovan urnik objavljanja.

Ta videz so najbolje znali izkoristiti Instagram vplivneži, ki na ta račun zaslužijo tudi več tisoč dolarjev s prodajo Instagram presetov, nastavitev, ki vsem fotografijam dodajo enake nastavitve in poskrbijo za urejen feed. V zadnjem času pa se je trend začel obračati v drugo smer. Toast z avokadom in sanjske fotografije s plaže so generične scene, ki so bile do zdaj že tolikokrat uporabljene, da se pri takšnih objava nihče več ne ustavi.

Rezultat iskanja slik za avocado toast instagramToast z avokadom je generična scena, ki uporabnika ne pritegne več tako kot prej.

V fotografijo na plaži bi lahko s photoshopom nalepil katerokoli dekle in fotografija bi imela isti učinek. Mladi, predstavniki generacije Y, pravijo, da takšen feed preprosto ni več zanimiv, saj ni iskren.

"FOTOGRAFIJE MORAJO BITI SLABŠE"

Mlajši Instagram influencerji se pravzaprav trudijo, da bi njihove fotografije izgledale slabše. Aplikacija Huji Cam, ki fotografijam doda zrnat učinek, ki ga je včasih dodal fotoaparat za enkratno uporabo, je bila v zadnjem letu naložena več kot 16 milijonkrat. Iskrenost je trenutno velik del Instagrama, zato mladi objavljajo mnogo več "mirror selfijev" in fotografij, kako ne počnejo nič, kar bi bilo instagramabilno.

Foto: Joana Ceddia (Yes mom, I am studying.)

Takšen primer je 22-letna influencerka Reese Blutstein, ki je na svojem Instagram profilu v manj kot enem letu dosegla več kot 238 tisoč sledilcev ravno zaradi svojih iskrenih fotografij brez filtrov. Reese pravi, da se ne ukvarja s filtri in zaporedjem fotografij in pravi, da je ni strah objaviti dveh skoraj istih fotografij v razmiku nekaj minut. "Nikoli me ni strah prekomernega objavljanja, sploh ne razmišljam, kako bo fotografija izgledala v mojem feedu. Moji generaciji je bolj pomembno, da sem, kdor sem in da si ne izmišljujem nove indentitete samo za Instagram."

Foto: Reese Blutstein (I don’t know this man but I like him)

V zadnjem letu je naraslo število fotografij "Instagram vs. resničnost", s katerimi se vplivneži poskušajo prikazati v bolj resnični luči.  Odstraniti želijo okrogle luči, ki jih sicer uporabljajo za skrbno oblikovane fotografije, in pokazati naraven obraz v sončni svetlobi, brez umetnih dodatkov. Lepotni vplivneži se trudijo odmakniti od plačanih objav izdelkov, ki jih ne uporabljajo in prikazati svoje "empties"  prazne embalaže izdelkov, ki jih dejansko uporabljajo.

POPOLN FEED ZAHTEVA OGROMNO TRUDA

Sarah Peretz, ameriška influencerka, svoj feed oblikuje v mavrične barve, ki se nato skozi čas prelivajo. Sarah potrjuje, da priprava estetskega feeda pravzaprav vzame skoraj toliko časa in truda, kot služba. Sama več mesecev išče pravi odtenek stene, ki bo sovpadal z njenim stilom. "Zaradi preobremenjenosti sem prišla do točke, ko sem iskala samo stene, stene, stene. Katteri dan je? Spet je dan za steno!" Uporabniki Instagrama pa niso zainteresirani za fotografije sten, ampak jih bolj zanimajo Instagram storyji, ki so dosti bolj ikreni, zato se je tudi sama začela odmikati od tega.